Еволюція кавового ринка в Україні > читай статті на сайті Gemini.ua
Новини
Повернутися

Еволюція кавового ринка в Україні

Кава на території України з’явився у 17-му столітті, коли його ввіз сам Петро І. Імператор пристрастився до такого божественного напою, будучи з дипломатичним візитом в Голландії. Популярність кави росла не тільки в Європі, але і в нашій країні. В Україні ринок кави зазнав масу змін. Як ринок кави розвивався останні 10 років, починаючи з 2009-го року, пропонуємо розглянути в даній статті.

Що було на ринку кави України в 2009 році
Станом на 2009 рік, ринок кави України складався з продукції наступних країн:
• Бразилії;
• В’єтнаму;
• Колумбії.

За 2009 рік світовий обсяг експорту кави склав 123 млн.мішків. Така інформація була озвучена на 15-й конференції Asia International Coffee, яку організовувала Міжнародна організація кави International Coffee Organization. В одному мішку зберігається 60 кг зерен. Станом на 2009 рік, обсяг світового споживання кави склав 132 млн.мішків.

Директор International Coffee Organization заявив, що брак експорту кави на світовий ринок заявив, що падіння рівня експорту було викликано мінливими погодними умовами на території Колумбії і Бразилії. Це відбилося на рівні врожаю не в кращу сторону.


Які тенденції сучасного ринку кави в Україні
Через 10 років, ринок кави на території нашої країни істотно змінився. Сьогодні в Україні ринок кави є не просто приємним, зігріваючим напоєм, але і предметом для успішного великого бізнесу. Лише за останній рік на території нашої країни налічувалось близько 400 «смажників» кави, таку інформацію передає інформаційне агентство «Joinposter».

За інформацією вищенаведеного агентства, ТОП 5 марок кави, так званої  3-ї хвилі, виглядає наступним чином:
1. Лате.
2. Капучино.
3. Еспрессо.
4. Фільтр-кави.
5. Флет Уайт і Раф.

Сьогодні з кожним днем ​​на вулицях великих міст України з’являються нові кав’ярні, це стосується, як великих кафе, так і невеликих перевізних каво-возів. Також зростає кількість спеціалізованих кавових магазинів. Збільшується кількість торгових марок і сортів кави, які користуються попитом у нашій країні.

Посилення конкуренції і постійно зростаючий попит на каву, сприяє всебічному зростанню його кількості, включаючи  зерна Преміум сегменту, а також дешеві розчинні напої. також збільшується кількість локальних смажників кавових зерен. Станом на 2018 рік, українськими виробниками було забезпечено 39,9% загального обсягу споживання кави.

Яскравим прикладом успішного виробництва кавової продукції – стала компанія АВК, відкривши торговельну марку Baristi. У 2016 році компанія почала з розчинної кави, а вже в цьому році планує запускати в продаж лінійку смаженої кави в зернах.

Що в тренді у споживачів
Українські любителі ароматного напою воліють не відходити від усталених звичок. Сьогодні лідерами українського ринку натуральної кави є такі торгові марки:
• Jacobs;
• Lavazza;
• «Кава зі Львова»;
• Ambassador.

Які тенденції сучасного ринку кави в Україні
Через 10 років, ринок кави на території нашої країни істотно змінився. Сьогодні в Україні ринок кави є не просто приємним, зігріваючим напоєм, але і предметом для успішного великого бізнесу. Лише за останній рік на території нашої країни налічувалось близько 400 «смажників» кави, таку інформацію передає інформаційне агентство «Joinposter».

За інформацією вищенаведеного агентства, ТОП 5 марок кави, так званої  3-ї хвилі, виглядає наступним чином:
1. Лате.
2. Капучино.
3. Еспрессо.
4. Фільтр-кави.
5. Флет Уайт і Раф.

Сьогодні з кожним днем ​​на вулицях великих міст України з’являються нові кав’ярні, це стосується, як великих кафе, так і невеликих перевізних каво-возів. Також зростає кількість спеціалізованих кавових магазинів. Збільшується кількість торгових марок і сортів кави, які користуються попитом у нашій країні.

Посилення конкуренції і постійно зростаючий попит на каву, сприяє всебічному зростанню його кількості, включаючи  зерна Преміум сегменту, а також дешеві розчинні напої. також збільшується кількість локальних смажників кавових зерен. Станом на 2018 рік, українськими виробниками було забезпечено 39,9% загального обсягу споживання кави.

Яскравим прикладом успішного виробництва кавової продукції – стала компанія АВК, відкривши торговельну марку Baristi. У 2016 році компанія почала з розчинної кави, а вже в цьому році планує запускати в продаж лінійку смаженої кави в зернах.

Що в тренді у споживачів
Українські любителі ароматного напою воліють не відходити від усталених звичок. Сьогодні лідерами українського ринку натуральної кави є такі торгові марки:
• Jacobs;
• Lavazza;
• «Кава зі Львова»;
• Ambassador.

Серед виробників розчинної кави, українським покупцям подобається продукція таких ТМ: Jacobs, Nescafe, Carte Noire і Чорна карта.

Сьогодні в Україні зростає популярність мобільних кофеїн, а також закладів формату «кава на виніс». Їх рентабельність в порівнянні класичними кав’ярнями, знаходиться на високому рівні. Малий бізнес в Україні все частіше звертається до дрібних кав’ярень, як до можливості за короткий проміжок часу стати власником рентабельного бізнесу.

Порівняння типів кофеїн України

Тип закладу Переваги Недоліки Переваги Недоліки
Стаціонарне кафе   Якісна продукція; Широкий асортимент продукції; Робота з перевіреними і трендовими постачальниками кави; Наявність професійного обладнання; Можливість виконання великих партій замовлень; Наявність широкої клієнтської бази. Можливість обслуговування понад 5-ти клієнтів одночасно. Великий поріг окупності інвестицій; Потреба в проведенні тренінгів для співробітників; Потреба в технічній підтримці обладнання.

Пересувна кав’ярня Якісна продукція;Можливість роботи в «зручному» для ряду клієнтів місці;Мінімальний поріг окупності.

Вузький асортимент продукції; Неможливість апгрейда; Одночасне обслуговування не більше одного клієнта.



 Як бачимо, в реальних ринкових умовах пересувним кав’ярням досить проблематично змагатися зі стаціонарними кафе. Для початківця бізнесу пересувна кав’ярня може виявитися непоганим стартом, проте, в Україні лише кожна 5-та подібна компанія домагається успіху. В інших випадках підприємці стикаються з нерентабельним і важким у рекламі бізнесом.

  • Центральний офіс

    м. Київ, вул. Антоновича, 172

  • Телефони контакт-центру

    +380 (44) 239-55-88
    +380 (66) 239-55-88
    +380 (63) 239-55-88
    +380 (68) 239-55-88

  • Пошта для зв’язку

    [email protected]

  • Час роботи контакт-центру

    Пн - Пт: 09:00 - 18:00, Сб.Нд. — Вихідні

Зворотній зв'язок



-