Історія про те, як маркетинг виховав кавову культуру Китаю

Історія про те, як маркетинг виховав кавову культуру Китаю

Китай можна по праву називати самою чайною країною планети. Тисячі гектарів відведено під чайні плантації, десятки обов’язкових ритуалів і традицій в китайських сім’ях включають неспішне чаювання. Але коли Китай став ще однією точкою на кавовій карті світу? Повірте, це дуже цікава історія.

Причиною популяризації кавового бізнесу в Китаї стала економічна реформа 80-х років минулого століття. У ці дні тридцять років тому, рядовий китаєць став заробляти в 14 разів більше, ніж його батько в його ж роки. Зростання доходів населення привернуло увагу міжнародних корпорацій, що призвело до «входження» на китайський ринок таких гігантів, як Nestle і Maxwell House. Саме Nestle в 1980-х роках проінвестувала  розвиток кавової культури в Китаї, що привело до величезної популярності цього бренду серед місцевих жителів. Якщо точніше, то протягом наступних 10-15 років для всіх китайців слово «Nestle» було синонімом до слова «кава», та й зараз компанія контролює 75% ринку. Таким чином, в 1988 році Китайський уряд і United Nations Development Program (UNDP) змогли виділити 4000 га під кавові плантації, а через 10 років ця площа збільшилася вдвічі.

Китайська кава – це скоріше експортний продукт, ніж популярні ласощі серед місцевих. Скільки б закордонні капіталісти не намагалися популяризувати каву, чайні традиції виявилися сильнішими. Згідно з підрахунками, китаєць за рік споживає 0,76 кг кавових зерен, що майже в 16 разів менше кофеїнового раціону фінів (не самих великих любителів цього напою). Зерна в основному вирощують в провінції Юньнань, чиї кліматичні умови схожі на Колумбійські Анди. Китайська кава зріє довго, але все одно залишається твердою. Місцева температура коливається між 17 і 22 градусами Цельсія, а з травня і до середини осені – сезон дощів. В цей час починається цвітіння кавових дерев. Плоди збирають вручну в листопаді. Після цього їх обробляють і сушать на сонці.

Каву з Китаю найчастіше експортують до Німеччини, Південної Кореї, США і Франції. Китайці свою каву не п’ють через стереотипи: кажуть, що місцеві зерна поступаються за якістю імпортним. Втім, закордонні виробники кави нічого проти цього стереотипу не мають, і намагаються завоювати довіру максимальної кількості потенційних покупців з 1,3 млрд населення Китаю. На даний момент великою популярністю користується Starbucks, якого тільки в Шанхаї більше сотні точок.

До речі, успіх кавових магнатів в Китаї можна пояснити простою істиною – вони готові змінювати свій продукт заради ринку. Маркетологи Starbucks провели дослідження і встановили, що китайцям не подобається гіркий кавовий присмак еспресо. Далі вони просто змінили свій асортимент на більш молочний, додали більше сиропів і топінгів. Їх стратегію підтримала Nestle, створивши спеціальні кавові стікери з цукром і сухим молоком.

Саме так міжнародні корпорації внесли Китай на світову карту споживачів кави.

  • Центральний офіс

    м. Київ, вул. Антоновича, 172

  • Телефони контакт-центру

    +380 (44) 239-55-88
    +380 (66) 239-55-88
    +380 (63) 239-55-88
    +380 (68) 239-55-88

  • Пошта для зв’язку

    [email protected]

  • Час роботи контакт-центру

    Пн - Пт: 08:00 - 19:00, Сб: 9:00 - 17:00, Нд: Вихідний

Зворотній зв'язок



-