«Це НЕ ваша ранкова кава» – так заявляє власник компанії Whiskey Barrel Coffee, яка розташована в Колорадо, США. У чоловіка пішло 2,5 роки на те, щоб створити правильну рецептуру витримування кави у бочці з-під віскі. Тепер він усім клієнтам пропонує продукт, запакований у пляшку з-під міцного алкоголю, в якій кава тримає свій приголомшливий аромат, не втрачаючи його протягом років.

Ось так виглядає готовий продукт: 

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0550/6625/collections/BottleCollectionLight_x600.jpg?v=1605740602

Навіщо взагалі витримувати каву у бочках?

Ідея витримування зерен кави в бочках з-під міцних та не дуже напоїв прийшла деяким виробникам відносно недавно – цьому тренду всього кілька років. Для виготовлення беруться щільні зелені зерна кави сортів із низькою кислотністю, які потім поміщаються на витримування у бочки з-під хересу, бренді, коньяку, віскі, вина чи крафтового пива.

Саме такі зерна, як з’ясувалося експериментальним шляхом, дозволяють отримати відмінний за органолептикою продукт, який вбере в себе нотки того напою, в бочці з-під якого відбувалося витримування (звичайно ж, в ньому не буде алкоголю).

Зелені кавові зерна, як відомо, є «губкою», що вбирає всі оточуючі запахи, приємні чи ні, тому бариста та обсмажувачі всього світу намагаються захистити зелені зерна від стороннього впливу. Проте експериментатори, навпаки, взяли цю властивість зерна за основу, помістивши його в умови, де густі та соковиті аромати просочують зерно протягом кількох років (1-3), після чого воно стає несхожим на класичний напій.

У процесі витримки кава періодично тестується, щоб зрозуміти міру насиченості смаком. За досвідом Whiskey Barrel Coffee, оптимальний термін – це 2 роки. Але ми впевнені, що з розширенням поля експериментів та залучення більшої кількості виробників до справи строки почнуть варіюватися. Й обов’язково повинні! Адже братиме участь більша кількість різних сортів, а самі експериментатори прагнутимуть отримати різні результати за насиченістю ароматом, повнотою тіла та іншими показниками. До речі, зараз поки що зрозуміло, що обсмажування для таких зерен підходить світле чи темне.

Залежно від того, бочка з-під якого напою використовується, одержувана гамма надбаних ароматів – найрізноманітніша. Але поєднує такі зерна те, що вони стають абсолютно несхожими на класику, тим більше на ранкову: не кожен забажає зранку напій з яскраво вираженим запахом бренді чи густого коньяку. Зате така чашка кави ідеально підходить для вдумливих неспішних бесід з рідними, друзями, колегами чи гостями, де акцентом стає не просто «швидке просинання» завдяки ранковій гарячій каві з пластикового стаканчику, поки їдеш на роботу, а саме аура проведення часу. У ній чашка витриманої кави стає просто новою сполучною ланкою.

Варіанти витриманої кави

Сама по собі ідея витримувати зерна – не нова. Відомим є підхід витримування кавових зерен ще з часів 18 століття, коли будь-яка кава доставлялася морем, огинаючи Африку, природнім чином насичуючись густо солоним повітрям морської подорожі, яка могла займати від 6 до 12 місяців, залежно від пункту вибуття та призначення. Зараз, коли логістика доставки проста та швидка, витримування відбувається на складах у мішках із строго контрольованими умовами мікроклімату, з постійним перегортанням. Так зерна «дозрівають» у мішках з кокосового чи пальмового волокна, набуваючи багатшого смаку за рахунок хімічних процесів, що природно відбуваються всередині зерна. Так вони можуть отримати більш яскраво виражені нотки спецій, сухофруктів, гранату, більш відчутну «димність» запаху та смаку, які вже здобули популярність у світі.

До речі, витриману в бочках каву сьогодні використовують окремі пивоварні в США, щоб отримати «кавове пиво». Кажуть, відвідувачі в дикому захваті від напою, навіть незважаючи на те, що він значно дорожчий, ніж звичайний. Для його приготування беруть зерна, витримані в бочках з-під міцного темного пива/вина/віскі/коньяку, обсмажують та додають його у пиво на останній стадії, щоб позбавити його гіркуватості та надмірної кислотності. В результаті пивний напій отримує нотки винограду, дубу, шоколаду чи навіть смаженого маршмелоу – й це просто дико подобається гостям закладів!

Отже, ми очікуємо на подальший розвиток цього тренду (і будемо за цим активно стежити).